Saturday, June 23, 2012

MY dreamz


Bior le orang kate impian aku macam budak-budak kecik. Takpe, dah memang aku ni suka mende-mende macam ni. Kat bawah ni adalah senarai2 impian dan harapan aku. Semoga suksess dengan jayanya( Amin ya rabbil alamin)

Pertama-tama skali yang aku ndak, sure lah sebuah tempat untuk berteduh yakni rumah yang berbumbung. Bukan tempat tadahan air hujan. Dalam banyak-banyak yang aku mampu afford, memadailah kalau aku dapat beli sebuah condominium or apartment, lengkap dengan security, swimming pool and other facilities. Inilah gambaran hotak aku tentang rumah idamanku



Kedua, bila dah ada rumah kenalah ada sistem pengangkutan kan? Takkan lah rumah cun pergi kerja naik beskal ( actually beskal pun ade yang mahal jugak. Lagi mahal dari motor kapcai pun ade). Dalam banyak kenderaan, yang menjadi poojaaan hatiku ialah model ini. Ahhh, aku tak kira if korang nak kondem spare part mahal ke, mentenen tinggi, bla, bla, bla. Kalo nak pakai kete besar mestilah pastikan saiz periuk tu pun besar. Kalau periuk min

i, nak hasilkan kerak besar macam mane. Untuk menjadikan saiz periuk aku berkadaran dengan saiz kerak nasi yang bakal aku dapat nanti, aku mestilah mendapatkan satu kerjaya yang superb stabil. Itu nanti aku analisis secara rawak, pukal, logik and logaritma yang jitu, baru aku akan come out dengan hipotesis dan resultnya sekali.



Ketiga, aku nak nonggeng.. Oppss salah eja, aku nak nunggang SUPERbike, bukan motorbike biase2. Kalo buley 250CC ke atas. Lantak la, nak kata badan slim ada hati nak tunggang. Karang kalau jatuh accident, patah riuk. Hello, bawa hati-hati la. Nak mati pun kat mana2. Dalam selimut pun boleh mati kalau dah sampai ajal. Lagi satu orang c

akap, pakai motor mahal2 pun tuduh bawah jambatan juga? Sekali lagi hello, sekurang-kurang duk bawa jambatan pun motorbike yang sedang landing bersama dengan aku tuh superb. Dah itu sejak dari zaman skolah tadika lagi aku dah jatuh cinta dengan superbike. Tinggal sebab badjet takde je nak sambar satu. Kalau tak konpom aku Vrooom vroomm kat mana-mana. Kih kih kih



Kendian, aksesori yang aku nak grab in future plan. Sebuah massage chair. Memandangkan soulmate aku ni tak tau sape lagi batang hidungnya, siapa yang nak massage aku kan? Tak payah nak susah-susahkan orang pergi urut or pergi massage centre. Massage je kat rumah guna kerusi ni sampai lebam.

Lepas tuh aku nak beli set tv LCD dengan Xbox 360 playstation. Perhh, duk umah tak yah kuar, hadap je mende tu. Ini dikatakan kehidupan orang single yang tak hadap sangat cari cari pasangan. Bukan tak nak usaha tapi fikir, daripada pening cari, if it meant to be akan muncul juga datang dari celah-celah mana. So, lebih baik aku penuhi impian aku sendiri. Fuuh, ade lagi mende apa yang aku rasa nak beli. Barang kelengkapan rumah. Aku suka masak mende pelik-pelik. Yang tak pernah aku makan memang aku suka masak. Benda yang susah nak buat ke, itu memang aku suka buat. Tapi kalau ada rezeki aku nak beli alat kelengkapan bakeri and pastri for homemade. Pastuh nak beli oven, microwave yang multifunction supaya senang aku prepare masakan pelik-pelik aku. Macam sekarang asik tersenut je nak merealisasikan idea dan inspirasi aku tu..

No comments: