Saturday, June 23, 2012

Aku panas baran?

Aku panas baran? Yup, aku setuju dengan statement di atas.. Aku tak boleh berada dalam situasi slow, lembap, terhegeh-hegeh.. Situasi di mana menyekat aliran otak aku berfikir dengan pantas.. Bila situasi itu berlaku, brain temperature aku cepat HEAT.. Akan kuar serta merta alarm bunyi yang ada sesuatu telah mengganggu tumpuan ku terhadap sesuatu perkara. So, bila itu terjadi, fasa pertama yang berlaku ialah kePUAKAan mulut aku membebel. Bebelan aku merupakan remedy untuk meredakan temperature yang HEAT itu. So, yang tak berapa nak tahannya orang sekelilingku yang terpaksa menebal telinga mendengar bebelanku.

Tapi jangan sesekali situasi itu memasuki fasa ke-dua, di mana jika bebelanku masih lagi tidak mampu menyolusikan problem, tindakan reflex anggota badan akan memainkan peranan seterusnya. Kecenderungan tangan aku untuk menggapai, membaling or menerajang objek-objek keras yang berada disekelilingku . Itu aku anggap sebagai sesi latihan ilmu mempertahankan diri.. Practice make perfect. Kalo tak prektis tendang kot-kot aku lupe gaya menendang.. ahhh, alasan je tu. Itu dulu, bila usiaku masih lagi darah muda. Sekarang ni aku dah cuba untuk control. Tapi kadang-kadang terlepas jugak.. Al-maklumlah, humans are not perfect. Nak cuba ubah sesuatu yang dah lama jadi tabiat, bukan senang..

No comments: