Tuesday, June 26, 2012

Aku tak pandai lukis =_=



Orang cakap kite sebagai manusia dikurniakan pelbagai kelebihan. Anda yang dapat anugerah suara sedap, main alat muzik, melukis, kira-kira etc. Aku plak? Tah lah, tak pasti plak aku terror bahgian ape, sebab aku ni jenis amik ability portion sikit. Menyanyi suara aku takde la sedap sangat, tapi kalo orang dengar belum lah sampai tahap Giant dalam citer Doraemon tuh. Aku boleh menari tapi takdelah sampai boleh masuk ”so u think u can dance”.

Dipendekkan citer, masa aku pernah pergi interview untuk position graphic designer beberapa tahun dahulu, ade kakak penemuduga aku tu suruh guna idea kreatif pasal bulatan. Apa yang aku boleh hasilkan dengan bulatan tu. Agaknya dia nak test aku punye kreativiti kot.


Inilah bulatan yang dorang provide pada aku untuk aku lukis tuh. Dorang suruh aku fikir, ape yang aku boleh hasilkan

Ini lak gambaran dalam kepala hotak aku ( imaginasi aku)




So, ikut kelebihan aku dalam mentransformasi imaginasi ke realiti, aku hanya mampu lukis macam ni

Ini lah rupa professor kalau dilukis dari pandangan atas. Dah siap. Tak yah pening-pening. Aku rasa takde lah lari sangat dengan watak asal imaginasi aku. Hahaha. And guess the result? Aku tak dapat job tu. =_=












2 comments:

Incik Pepel said...

kah3... hehe... lukis la benda lain.. ape daa... :D

Misz Far said...

hahahah..... i kan kreatif