Saturday, June 23, 2012

Aku suka Sharizal Razak. Sape dia tu Sharizal Razak? Dia manusia yang aku suka la. Aku suka dia semenjak 2 tahun lepas. Tapi ade satu problem. Besar kemungkinan, dia tak suka AKU!!!! Dalam kata lain, aku bertepuk dinding (T_T)... Ala, normal lah tu. Aku tak kisah pun kalau dia tak suka aku sebagaimana aku sukakan dia. Walaupun in between aku pernah in relationship dengan mana-mana lelaki. Biasalah, player kan ( oppps, mana ada. Aku ikhlas tau ber couple dengan sape-sape yang pernah jadi boyfriend aku. Semua lelaki yang pernah jadi boyfriend aku, memang aku sayang, aku jujur and aku setia. (angkat tangan , tak tipu) Tapi bila broke off, lelaki yang aku terfikir balik paling aku suka ialah Sharizal Razak. Ermm .. ermm.. ermmm)


Sebenarnya, bila aku suka Sharizal Razak pun aku tak harap sangat yang dia akan sukakan aku balik. Pelik kan aku ni. (Ko bukan aje pelik, meyngong pun iye jugak – sesi kutuk diri sendiri). Sekurang-kurangnya dalam hati aku tetap ada lelaki yang aku suka (makna kata aku bukan LESSY – yiihaa..), yang tak sakitkan aku bila tinggalkan aku macam tu (ye lah kan? takleh nak claim apa-apa coz dia pun tak pernah mengutarakan dia sukakan aku. aku je syok sendiri . (T_T )).

Lelaki yang pernah tinggalkan aku, sakitkan hati aku dulu. Terus terang aku cakap, luka yang dorang wat itu masih lagi berparut. Aku sentiasa ingat. Tapi bagus juga sebab kehadiran korang jgk lah ( ex-ex aku yang tah berapa org tuh) telah menjadikan aku matang dan tabah serta hati cekal. Apa-apapun secara creditnya juga, melalui korangn jugak lah aku mampu jadi lebih baik dari semalam. Dan aku tak kisah if lepas ni akan bertemu lagi lelaki-lelaki yang salah kerana kehadiran korang dalam perjalanan hidup aku akan membantu aku jadi lebih dewasa (Aiseh, takkan nak up lagi kot senarai-senarai mistake aku dalam life?).

Satu perangai aku yang lelaki patut tau (DENGAN TEGASNYA), when i’m committing with some1 in relationship, priority aku ialah lelaki yang aku commit tu. Segala aktiviti aku seperti berkawan dengan other guys, aku akan stop bagi menghormati perasaan dia. Sebab aku pun tak suka bf aku buat mende yang sama. Ini termasuklah juga, mengurung perasaanku pada Sharizal Razak (ello..., is something wit my brain here?). Still suka, tetapi lelaki yang aku commit in relationship itu priority aku. But once broke off, aku tak perlu lagi nak hormat feeling siapa-siapa lagi akn? Kalau orang baca apa yang aku taip ni, mesti fikir aku tak serius dalam hubungan, boleh lak adjust2 perasaan sesuka hati. Tapi pernah baca tak? meletakkan 100% perasaan pada lelaki yang belum tentu akan jadi milik kita, sangat-sangat lah berisiko. Bila hati tercedera teruk , itu yang ada kes terjun bangunan, masuk wad gila, tukar jadi lesbian, minat sesame perempuan sebab lelaki wat taik. Alhamdulillah, sepanjang aku broke off selama ini, tak pernah terlintas pun kat hati nak wat perkara-perkara di atas. Tapi kalau sape2 pernah baca, “Think like a man and act like a woman, “ inilah yang aku buat sekarang ni.


Apa yang aku suka and minat sangat dengan Sharizal Razak? Dia ni memang beza giler , unik jugak la. Spesies jarang ditemui dalam diri lelaki2 Melayu yang pernah aku kenal. (ayat common puji orang, opkoz lah setiap manusia unik, ngokngek tol la aku ni)Ye la kan, kan aku banyak siri koleksi lelaki yang pernah aku jumpa. Dia boleh tak tidor 3 hari semata-mata nak siapkan kerja, memang tahap workaholic gila la. Tapi ada satu part tu aku terharu sikit, sungguhpun dia bz nak rak, tapi bila aku call dia, still dia willing nak angkat fon. And kalo dia tak dapat angkat fon tuh, dia akn text apa yang dia tgh buat. Tapi aku faham, dia takde feeling sangat kat aku. But I still like him.So, what? Liking someone is not a crime. It’s the feeling u sendiri can’t defined either by words or drawings. Dia tak dapat nak suka balik pada aku, itu bukan salah dia. Juga bukan salah aku, dan bukan salah mereka dan keluarga mereka. Lalalalala....

No comments: