Friday, November 5, 2010

Where there is a will, there is a way..

Hari 1st aku ada kat rumah family aku di Teluk Intan. Agak boring coz adik beradik aku yang lain tak balik. Angah ada keje and takleh alik, Achik lak ade exam, Wan pong same tak cuti lagi. Yang ada kat umah Cuma aku, adik, mom and abah. So, ape aktiviti aku hari neh? Let’s cekidaok..

Pagi-pagi monink as usual my mom kejutkan aku suh solat Subuh. Bgn le aku, pastuh dah takleh nak tido. Mom wat bekpes mee goreng. Dah lama dah tak makan mee goreng mom. Aku? Tgk je lah tak tulong pape. Xmo le rasa masakan mom aku neh ade air tangan aku skaley. Sure aku kurang nak makan. Pastuh, aku mandi. Selalunya lau balik sini, aku mandi petang2.. Hahahah.. oppss, kantoi lak habit aku.

Then, pastuh aku follow abah gi test drive Sonata. Coz itu kete yang abah baru trade in. Dia ambil Sonata. I drove the car la. Well, not bad. Aku speed samp cecah 145km/j (with abah ade kt sebelah aku). Abah ckp sedap kete neh. Aku nak tried wat lagi laju, but the road tuh cem xberapa best. So, 145km/j is more suitable lorh. Abah kate kete neh bleh bawa lagi laju coz abah ckp dia penah tekan minyak sampai 200km/j (Fuuh, gilos tol). Lansung tak goyang & stable. Tak macam Perdana ari tuh. Takat 160km/j je max. So, aku pun bagi ler compliment psl kete tuh pada abah. Senang lak hati dia.

Dah samp rumh, park kete dalam garaj. Aku cakap dgn abah nak blajar bawa motor ada clutch sambil menrefering Yamaha FZi abah aku. So, nasib baik hari neh mood abah aku sangat cun. Biasanya abah xmo bagi sebab dia tgk aku cam tak berapa nak yakin. Tapi tah camner dia nak plak ari nih. So abah willing nak teach aku. Motor tuh takde la berat sangat. Boleh bawa. Aku kena pandai imbang clutch. At 1st, mestilah mati kan? Kali kedua tak, then aku follow bonceng dengan abah cari port practice motor. Happy aku coz aku dh boleh bawa. Siap pusing-pusing area rumah aku. Akhirnya termakhbul jugak hajat di hati neh nak tunggang FZi. Abah tany aku suh trade in jer Smash Revo dengan Naza Bike model yang baru tuh. Aku ckp, motor aku lom abes instalment lagi. So, kena tunggu thn dpn ler..

Mom aku lak ckp baik bawa kete jer. Tak kena hujan. Aku gelak. Ala, tmpt keje dekat. Bawa kete rugi ler minyak. Dah lah xley parking dalam ofis. Tapi tgk la nanti mcm mana.

No comments: