Sunday, November 6, 2011

Apa Sebenarnya......?

Hari ni hari raya Qurban. Jadi, aku beraya di Perak kali ini. Tahun lepas dah balik Kelantan, so tahun ni kat sini. Bila dah balik ni, aku macam biasa. Tolong mom buat persiapan? Yang banyaknya aku tolong tengok je la. Bukan apa, aku tak nak sebarang campuran or sebatian bercampur dalam masakan mom. Sebabnya, sekali aku dah masuk dapur, aku tak tahu apa benda yang aku campur aduk. Yang pastinya abah takkan gemarkannya.

Aku buat kek butter semalam. Tak tahu kat mana silapnya, tapi hasil post mortem rasa-rasanya terlebih butter kot. Kek aku yang selama ni aku buat sedap, tak tahu kenapa kesedapannya kurang sekali semalam. Rasa-rasanya aku tak letak garam dalm adunan kek tuh. Atau mungkinkah disebabkan esen vanilla yang aku gunakan tu bukan jenama “Star Brand”, jenama Papco. Korang dengar pun macam pelik kan. Conclusionnye, disebabkan satu produk aku bikin semalam tak cun, telah membantutkan niat aku yang lain-lain untuk menolong mom kat dapur. Macam kurang waras je reason ni. Ahh, senang cerita aku mengaku aje lah yang aku tak rajin masak kat dapur rumah mom. Hahahaha, leganya lepas mengaku.

Bila dah spend masa kat rumah, macam biasa lah. Aku dilayan seperti ayam daging. Setiap masa diberi makan. Kejap-kejap makan. Untung lah badan aku ni bukan jenis yang cepat naik. Makan lebih pun belum tentu nampak effect. Alhamdulillah, bagus. Minta dikekalkan begini. Memandangkan abah pun takde involve dengan apa-apa aktivit korban, so far inilah raya haji terboring yang pernah aku alami. Disebabkan itu, sepanjang hari aktivit aku mentelaah drama korea dari pagi sampai malam. Kan bagus if aku praktikkan mentelaah ni pada study and assignment aku. Tapi macam biasalah, hasutan syaitan.

Perasaan aku di kala ini seperti kena hentak dengan bongkah yang tah ke berapa kalinya. Aku pun dah malas nak kira. Seperti biasalah, why question tu tak lekang bermain di minda. Aku seolah-olah keliru. Aish.. susah sungguh nak diceritakan. Tak tahu macam mana nak mulakan. Apa yang aku boleh katakana di sini. I must be strong. There must be someone i belong. So, until then aku MESTI bertahan.

No comments: