Tuesday, April 13, 2010

Im so HOT....

Pagi-pagi bikin hati aku panazz jer.. Ape taknye, aku tak tau la mangkuk jamban mane dh access PC aku mlm tdi (bdk shift mlm) kt office ni tanpa kebenaran & tukar username sesuka hati.. Tak pasal2 seekor B&B% sdh terluah dri mulutku.. Oppss.. tak baik kan? Tapi bila dh geram.. Dan plak tu wat aku panik bila tiba2 semua folder kerja aku hilang & ghaib tak tau ke mane..Check dlm Recycle bin takde, tgk dlm Local C pn xde.. Dlm My Document pn same.. Plus lagi tgk dlm laci xde, dlm seluar pn xde.. dlm kasut pn same.. Lau korang la, bengang tak? Aku rasa nak bunuh jer org tuh.. Aku tak marah nk gna PC aku.. Tpi bila namanye pinjam, & guna tanpa kebenaran, jgn lah menjadi makhluk sengal tak ubah blik username tuh N biarkan cam tuh jer.. Bagero… Mmg le ini harta COMPANY ttp since dat PC ni kat meja aku n aku guna setiap hari so dlm kata lain PC ni adalah tanggungjwb aku.. N lau PC ni jahanam ke ape ke di atas perbuatan SHIAL manusia lain yg tak reti nak mintak izin ni.. org tak slhkan si SHIAL tu ttp AKU..!! krn sbb PC ni under my responsibility.. Tak gitu? So aku rasa xde slhnye lau aku menyelar perbuatan mereka dgn mengungkapkan bhs sampah coz diorg nye attitude pn cm sampah…Jgn sampai aku activate kan mulut puake aku ni coz skali terucap, kesannya amat mendalam. Silap ari bln mkn berthn2 lamanye bru recover.. Lps ni, sure tak sanggup hidup lgi menempuh hari2 mendtg spt warna2 pelangi.. Sebaliknye dirundung dgn ribut petir, taufan Katrina, el Nino or La Nina etc..

Tpi xpe jg..aku think positive (lpas puas membebel la.. sbb tu mmg attitude aku..hehe).. Bila dh jdi camtuh aku dpt chance merendek ke department lain.. Bila sampai ke Receiving department.. Ternampak gitar la plak.. Eh eh.. boleh kreng kreng jap ni.. Kak Liz, Liana, & Bob terpinga-pinga melihat kdtgnku dgn muka ketat. Aku ade satu kelemahan kat sini.. Bila aku teramat marah, effect dia kat mate tau.. Air mata akn keluar bila aku mrh sgt..Sbb menahan kmrhan.. Tpi org ingt aku nangis.. Cess.. Tak main lah nangis2 nih.. Ape ke de hal!!..So, diorg tanye la aku.. Nape ngn ko? Aku wat tak tau n lantas amik gitar n terus goreng lagu tah ape2.. Janji kuar bunyi sudah.. Yg penting hati aku tenang.. Rupanye.. aku reti juga petik gitar (ceh prasan lak).. Bila dh abes stu lgu.. ( ini pun aku tak tau lgu ape aku main).. Brulah aku ade mood nk bercerita.. Ape lagi.. pong pang pong pet pak pek.. aku bercerita kpd mereka. Si Bob tiba2 jer mencelah ckp PC dia pn pernah wat hal camtuh gak dulu.. Then, solution nye dia mitak sorg kakak tu tolong setel kan.. So aku dpt idea.. Therefore aku blik smula ke department aku.. Sampai je kat sane.. si Juiko (IT staff kitorg) dh kol aku nk asking permission to VNC my pc. Actually he’s being away in other branch kt Shah Alam n office aku lak kat Bkt Raja. So from PC to PC lah dia VNC PC aku.. Tup tap tup tap.. dh siap.. Senang hati aku.. Baru bleh wat keje.. Tak jadi mulut puake aku ni nak di activate kan… Slmt mereka…


Suasane opis sunyi.. Mcm kat tanah perkuburan.. Tpi ade bunyi mesin fotostat.. Nak pasang lagu.. aku lak rasa penat. Tapi sekarang aku sedang belajar menaip dengan tanpa memandang keyboard. Walaupun agak ssh & lembap tetapi slowly aku boleh mengurangkan dia punye kesalahan.. Tapi takpe, usaha membawa kejayaan. So, tammat topic tuk ari ni.

No comments: