Friday, April 23, 2010

Aku belum mandi lagi..

Tajuk yg sungguh memalukan.. Tpi here i am.. aku tak malu nk ngaku. ade citer nape aku tak mandi lagi.. Tdi sibuk menggodek tool2 or gadjet utk dimuatkan dlm blog aku ni samp terlupa nk mandi.. Korang ingt senang? Aku ni seorg yg slow pick up especially bila msuk tang html coding.. Dh lama dah aku meninggalkan alam programming.. Bak kate org, "dah naik kematu dah otak aku bila bace programming code.." Therefore, credit kpd blogger lain krn menyumbangkan idea dlm memantapkan lagi mutu layout blog aku.. still in progressing sbb aku kna mula dr basic.. Aku ingt nk gna short cut dgn merequest adinda ku yg terror code program ni tp beliau busy lak.. Plus, moral of the story tiada jln singkat dlm mencapai cita2. Towards the end, aku wat sendiri gak..


Hari Isnin nanti aku bakal menduduki final exam.. Sgt gusar krn persediaan tdk begitu rapi. Aku dah boleh terbayang ape menda aku nk mepek dlm exam nanti. Dah lah soklan omputih, vocab aku bknnye byk pun. Lain yg nk ditulis lain lak meaningnye.. Tpi ngikut kebiasaan aku setiap kali lps jwb soklan aku akn bg kata2 amanah pd pemeriksa a.k.a lecturer aku.. Tak delah aku nk merayu mitak lulus yg slalu dak2 ni wat.. siap tulis love letter tak hingat.. Cara aku lain lak, aku suka tulis.. "C U Next semester.. with smiley".. Sib bek aku tak pernah jumpa lgi ngn lecturer2 tersebut.. Hehehe.. Maksudnye.. lulus la tu..


Boleh tak lau aku tak mau study? Tpi aku nk dpt A juga. Kdg2 aku pikir nape yek aku sambung degree? Jeles tgk org lain ade degree ke? Lau jwb di sudut hati.. mmg betul la.. Dasar aku ni tak boleh tgk org lebih.. Tpi takde lah sampai nk menjatuhkan org. Aku suka compete dgn cara yg benar.. Bunyi cam suci je hati.. Ada lgi sthn stgh sblm aku graduate. Lau ikut umur dh memang layak berlaki pun. Tpi tu la dia.. aku tak mampu nk pikul byk title dlm satu msa.. Ckup je lah dulu dgn 2 ni.. jdi student n pekerja.. ini pn rasa dh nak rebeh bahu mikulnye.. Nk tambah lgi ngn title bini org + mak org + menantu org.. Oh.. nehi hai.. Bila blik kg time raye.. nyibuk je sdara mara tanye, "Bila mu nak kawen long?", "saham makin menurun lau tunggu lama2".. Aku terharu sbenarnye melihat diorg terlebih concern nape aku tak kawen lgi.. Tpi dulu msa aku gatal nak kawen, diorg takmo bagi.. suruh aku abes blajor.. Dh tuh skrg camno?


Apa yg penting, aku happy dgn idup skrg. Bf? hmm.. complicated la.. Ssh nk ckp.. Nk kata ade mcm takde, nk kata takde mcm plak ade.. Berserah je la.. Ada jodoh aku kawen.. Xde jodoh nk wat cmner? Ok la.. time to mandi..

No comments: