Friday, September 3, 2010

Panas Dalam Air-cond.

Hari ni aku telah diasak bertalu2 oleh email dr customer dgn bos HOD aku. Fuh seronok tol dorg tembak aku dlm email. Kaw2 lak tuh diorg taruk aku. Ini betul2 menguji kesabaran aku di bulan puasa yg mulia ni. Amik korg, aku tembak dua-dua skali balik terus diam. Kes nye camni, customer dh shoot email kt aku smlm suruh entertain trade return yg aku handle sec urgent. Dorang nak wat closing. Dah tau mende tu urgent awat hang pi email aku lps office hour. Ingt bln2 pose ni aku ade mood nak OT & jadi guard pada email ke? Probnye ko dah shoot email lps office hour. Aku dh blik pun time tuh smlm. Kul 5.48pm dia shoot email padahal office hour tuk bln pose ialah 5.00pm. Sape yg nk jwb? Antu ke? So, alibi aku ptg smlm dh tade..

Pagi ni lak start kul 8.00am cam biase ade weekly briefing. Busuk2 pun briefing abes dlm 9suku lebih2. Addition, aku lak dh kna stdby prepare tuk submission pd customer aku. Time bila aku nk entertain email lau mata aku ngah khusyuk wat submission.? Ingt aku ni makhluk asing ade byk mata? Kiranya baru je pukul 10lebih dr waktu abes briefing bos HOD aku dh shoot email jgn delay email dr customer. Plus customer dh shoot lgi email kat aku tanye nape tak wat lgi yg dia download. Mcm mane aku nk wat lau ko pun download salah, sengal. Dah la pegi CC satu boss besar. Amik ko aku tembak balik ckp ko dh download salah dgn CC skali ngn boss2 ko..Pdm muko, nak malukan aku, dgn ko malu balik. Pada Boss HOD aku lak, dia pun pegi CC boss2 yg atas dia & other manager psl aku tak entertain email customer dgn kadar segera. Amik ko aku tembak balik dia dgn memberi alasan yg bernas, pedas, konkrit , paling penting makan dalam. Terus dia tak reply ape dah. Pueh hati aku.. Boss tak boss, aku peduli apa.. Agak2 la wey, lau pun dah kna shoot ngn customer, soal selidik ler dulu, check betul2 sblm nk tembak org. Nk tembak aku bleh, tpi jgn la satu warehouse nak gi CC.. Aku boleh accept teguran tpi jgn sampai malukan aku dpn bos2 atas sbb aku pun reti malu juga..

Koliq aku bace email yg aku sent kat boss HOD aku sambil berkata, “Arn mmg berani. Dahsyat ayat. Power tol”. Lau aku rasa apa yang aku wat tu tak salah, aku tak gentar nk ckp. Tpi lau aku slh mmg aku admit mistake tu. Tpi buat korg, jgn follow cara aku ni.. Kekekeh, karang ade tak pasal2 kena buang kerja lak. Aku takmo responsible tau. Aku takpe coz aku ni.. (masuk bakul jap) mmg OTAI.. hahahaha.. Chow..

No comments: