Friday, January 22, 2016

Stay Still..

Pagi ini fikiran CikDas bak gelas jernih berwap dengan gas. Nampak clear tetapi berwap. CikDas masih lagi dalam fikiran berkecamuk. Tiba-tiba ditegur oleh seorang pelawat yang datang ke office ini.

Cik, boleh pinjam stapler?” tanya nya

Kejap ye, stapler tu ape?” OMG, CikDas blackout seketika. Kemudian setelah mendapat visual di dalam benak barulah CikDas tercapai-capai mencari stapler. “Maaf Encik. Pagi-pagi ini sel otak saya belum bersambung dengan betul. Kejap saya pasang suis ye”.

Dan partner CikDas, Vee memerhatikan dengan wajah penuh hairan. TIdak mempedulikan dia, CikDas menyambung menaip. Biarkan jari jemari ini menaip sesuka hati.

CikDas risaukan tunang CikDas, Mr. Laboo. Dia nampak tertekan dan sedih. CikDas harap dapat membantu dia. Tapi tangan dan kaki CikDas pun  dah terikat dengan simpulan mati. Apa yang termampu CikDas dah tolong, tetapi segala-segalany terhad.  Kekangan dengan pelbagai. Semalam dia sepatutnya dapat payment drp  clientnya. Dengan payment itulah diharap dapat digunakan untuk mengandalkan kos majlis kami. Dugaan sungguh. Tapi takpe la, ada la rezeki itu nanti. CikDas tak putus-putus doa, sambil berharap dibentangkan rezeki untuk dia. Dipermudahkan segala urusannya. Semalam dia pegang tangan CikDas. Sangat erat genggaman itu. Katanya,

I’m worry if the client unable to pay tonight. Holding ur hand is just like charging my body’s battery

Sshhh.. Dun worry, dear. Inshaa Allah.” Hanya itu yang mampu CikDas katakan.

Ganbatte kudesai, Mr. Laboo. I know it’s tough. But everything will be fine. We’ll find a way okay. Just stay strong. Hang on there..

Notification for incoming WhatsApp message…

Tak Berjaya..

To be continued………………..


No comments: