Wednesday, March 30, 2016

Akhirnya Aku Kahwin…… Woohoo


Alhamdulillah, syukur ke hadrat Ilahi bahawasanya CikDas opps PnDas sudah selamat bergelar sebagai isteri kepada MrLaboo pada tanggal 6th February 2016. Majlis perkahwinan kami Alhamdulillah berjalan dengan lancar. Kedua-dua orang tua kami amatlah gembira dan PnDas mengharapkan agar rumahtangga yang kami bina ini inshaaAllah dapat berkekalan hingga ke jannah. Aamiin.

Bercerita kepada topic ini,, buat masa sekarang PnDas dan suami tinggal bersama mertua di Shah Alam. Dekat tak dekat juga la dengan tempat kerja PnDas sekarang. Mujurlah masa belum kahwin dulu PnDas dah biasakan diri pergi kerja awal. Jadi bila lepas kahwin pun masih berterusan lah habit itu. Mertua PnDas kedua-duanya masih bekerja.

Sekarang ini PnDas masih lagi dalam situasi menyesuaikan diri dengan situasi, peranan, pengawalan emosi, etc. Kalau dulu PnDas boleh buat sesuatu sewenang-wenangnya tetapi sekarang bila sudah bersuami, haruslah bermuafakat dengan suami. Agak kekok tetapi inshaaAllah akan diusahakan perbaiki.

Bila dah kahwin ni mesti orang sibuk nak tanya pasal anak. PnDas dan suami tak merancang pun. Kalau ada rezeki Allah nak bagi maka PnDas terima. ^^ 

Kat bawah ni ade PnDas letakkan beberapa keping photo sebagai tatapan di hari bahgia PnDas







No comments: