Wednesday, November 3, 2010

Evening story

Muahahha.. kepala udah ting tong lagi. Walopun kat ofis aq tlh dilonggokkan dgn berjuta-juta lemon keje yg mcm ape tah xmo abes.. Ces, termenung aku jap menatap download return yg tlh dihadiahkan oleh aku tanpa belas kasihan. Kak liz, back up aku lak on leave. Yg len2 busy. Dek krn stress yg agak boleh tahan aku telah bertindak secara radikal dgn mencium pipi Zani. Oppsss… Tade meaning pape pong. Zani tuh partner sebelah aku n FYI dia adalh perempuan.

Kak sal lak mengapikan aku & ckp kat aku, “Ko tgh musim mengawan ke?” Perh.. soklan. Direct siot.. Aku gelak je lah sambil mengacah Zani lagi skali. Zani berusaha mengelak dripad pipinya menjadi mangsa lagi skali. Then aku pergi lak kt tmpt kak sal nak acu cuba try test kiss dia. Tapi kan , lau dia tak elak memang bertaut bibir kitorg ari neh. Bhahahak. Aku udah bengong ari ni.

Ari ni dorang wat surprise bday utk Natalie, (bkn dak ofis tapi lady COPACKING from customer nye company). Hahaha, though aku cem tau ape motif.. Hoho luper la, ade bday sorang lagi dorang celebrate iaitu bday si dak Helmi tuh..Suke dia celebr8 dgn Natalie.

Ari ni nak gi cuci kete plus nak gi isi angin tayar kete. B4 balik esok ke t.intan kena la everything in perfect condition. Abah tuh mane leh tengok kete dia cem tak dijaga, akan bermulalah sesi ceramah khas ttg penjagaan kereta. So, dah tau dah habitat abah, nk idup kena pandai2 lerh..

Tapi kan aku ade stu kisah yg best tentang kete abah aku neh, tah aku ade citer tak b4 dis dlm blog aku. Tapi synopsis dia, aku pernh curi bawa kete abah & kete itu tercedera terlanggar dinding. Bukan aku yg wat tapi adik aku yg achik tuh. Aku mitak tulong dia masukkan balik kete tu dlm garaj tetapi sbb slah bajet ruang, adik aku tertekan minyk instead off brek. Dh ler kete tuh lak kete abah sewa sbb kete kitorg masuk workshop. So, sbb tak nak adik aku teruk kena tibai dgn abah. Aku dgn rela hatinya mengaku yang aku yang hit the garaj. Berdrama sebabak jap dengan abah aku as aku ni da only daughter therefore kerana janji, dia xleh marah kt aku. Terlepas aku dari hukuman utk ari tuh but not the other days, abah simpan pastuh meletop. Hahahaha.. kelakar laks bila ingt balik citer masa aku yg degil tuh.

Mak aku ckp perangai aku dgn abah sama. Dua-dua keras kepala. Tapi sbb aku neh anak, therefore aku kena ngalah lah kan ? Berdosa lah plak lau ikut hati sgt. Aku syg kt abah aku walopun kdg2 abah wat aku hangin. Hehehe oppss ayt cem ape tah. Kdg2 sian kat mom, tersepit dia dgn kitorg nye prangai. Tpi lau time baik dgn abah…, muahahahah…

My mom nye karektor lak, hmm.. sorang yg best. Aku dgn mom mcm bestfriend. Mom citer ngn aku lau dia ade prob dgn abh. So, aku consult mak aku ckp mcm tuh mcm nih. Bagi suggestion, idea and vice versa. Lau aku de prob, aq mitak consultation dari DR.Mom aku. Nak wat cemne, dh dua orang je pompuan dlm family kitorg. Nak tak nak kena wat merger & acquisition lah..

Aku dgn adik bradik aku lak? Aku ade angah, achik, wan and adik. Sumer jantan. Masing –masing karekter yg berbeza. Angah pendiam sikit xbyk ckp tpi adik2 sumer respect kt dia tmsuk dgn aku, Si achik lak mcm lincah tapi stil under control. Org kata dlm adik bradik kitorang, dialah yang paling hensem (kununnn.. aku tgk mcm bese je. Aku paling cantik ant adik bradik xheran pong), si Wan lak, adik aku yg senang aku nak mengarah.. Hahaha.. Cthnye lau cem bese lah, aku nak mkn keropok keping, naget ke, but aku mls nak goreng, so lau dia ada aku akn suruh dia. Yg syok dia follow jer. Tpi ade masa2 dia neh degil gaks. Cma dgn aku jer lau aku suruh dia wat. Yg bongsu, adik. Yang ni mmg byk objection. Paling cerewet antara semua. Suruh buat pape, mulut tuh dah start moncong. Nak wat cemner dh yg bongsu, ngade2 tuh lebih ler. Hehehe.

So far adik bradik aku kira mcm independent ler. Ade stu kes ari tuh Mom kena tahan dlm ward sbb asma dia teruk. Achik time tuh ade kat rumh uruskan adik2. Assign dorang wat tugasan rumah. Basuh baju, masak, jemur kain, sampai jiran-jiran pun tak tahu mom masuk spital sebab tgk ampaian bersidai, bunyi mcm ada org msk2, org mengemas rumah. Tapi tak sangka sumer tuh keje adik2 jantan aku. Adik2 lelaki aku kecuali yg bongsu, sume reti masak. Yang lebih tau tuh Achik and Wan. Angah bese2 jer lah, Yg adik lak,.. hampeh. Masak air pun failed. (lampau ler plak)

No comments: