Friday, October 19, 2012

Hati berbisik


Mungkin diri aku belum cukup untuk jadi anak yang baik kot. Mungkin usahaku untuk buat abah berubah belum cukup kot. Tapi aku sayang abah. Walau macam mana abah tak berubah, aku tetap sayang abah. Cuma kadang-kadang kemampuanku ini terbatas untuk tolong abah. Kalau aku kaya, kalau aku banyak duit, kalau aku mampu, aku nak selesaikan semua hutang abah. Takpe lah kalau aku tak dapat pakai baju cantik, tak perlu beli handbag cantik2, tak dapat pergi bercuti tempat yang aku suka. Tapi hadiah yang aku nak, cuma satu je, kan bagus kalau abah dapat berubah. Bukan aku saja yang bersyukur. Orang yang paling gembira tentulah ibuku. Sebab dia wanita yang paling hampir dengan abah, yang bersama dengan abah sejak dari awal perkahwinan mereka sampailah sekarang…

No comments: